-
Netthandel på smarttelefon: Dette skjer i år
30 mars 2022Med dagens eksplosive utvikling innen smarttelefoner, kan det være vanskelig å skjønne at dette fremdeles er et ungt marked. Raskere og kraftigere telefoner, 5G og stadig nye apper og muligheter gjør at stadig flere er villige til å betale for telefonbaserte tjenester. Vi har sett litt på hva vi kan vente oss i år. -
Kraftig vekst i e-handel for B2B
22 mars 2022Digitale løsninger innen B2B-handel blir stadig flere og bedre. Og kundenes oppførsel under innkjøp endrer seg. Det er ikke lenger snakk om hvorvidt man skal gå på nettet, men hvilke løsninger man skal velge. Her er noen av dagens trender. En undersøkelse foretatt for DHL Express viser at omkring 80 prosent av samhandlinger mellom bedrifter vil skje online innen 2025. -
IT-leverandør og nettbutikk: Slik blir samarbeidet vellykket
15 mars 2022Forstår e-handelsbedriften og IT-leverandøren hverandre godt nok? Her er noen forslag til løsninger som gjør at et programvarehus jobber bedre sammen med kunden. -
Skyen: Ideell for nettbutikker
11 mars 2022Det har blitt vanlig å bruke skytjenester som grunnlag for å lage nettbutikker. Noen er skeptiske, men det stopper ikke utviklingen. Ifølge en fersk rapport fra K2-gruppen ligger allerede 55 % av nettbutikkene i dataskyen. -
Oppdaterte nettsider = flere besøk
07 mars 2022I prinsippet er det ikke noen stor forskjell på en nettbutikk og en fysisk butikk. Stort sett gjelder de samme reglene: Du handler der du trives, og der du får et godt tilbud på varene du ønsker deg. -
Onshore, Offshore og Nearshore – tre veier til IT-vekst
22 februar 2022Ny teknologi og stadig bedre digitale løsninger gir gode forhold for bedrifter som ser etter nye muligheter for å være et hestehode foran. Men stadig økende krav til knowhow og digitale muskler får mange til å se etter nye og bedre IT-løsninger utenfor bedriften. Metodene kan deles inn i tre grupper: onshore, offshore og nearshore. Her får du en kort presentasjon. -
Slik gir du en bedre kjøpsopplevelse under netthandelen
17 februar 2022Netthandelens andel av omsetningen bare øker, og da øker også konkurransen. Bekvem handel, godt utvalg og gunstig pris er kjente virkemidler i kampen om kundene. Men det finnes også andre faktorer som avgjør om kunden kommer til deg, og kanskje viktigere: Kommer tilbake. -
Seks grunner til å sette ut IT-tjenester
14 februar 2022IT-tjenester blir veldig ofte outsourcet. I noen tilfeller kan det være riktig å beholde alle eller noen deler av dette innen huset, men i de fleste tilfellene vil det lønne seg å sette bort mye. Hovedårsaken til dette er ganske enkelt at man da lar folk og bedrifter gjøre det de kan, og ikke det de ikke kan. Her har vi delt dette opp i seks gode grunner. -
Få fart på kjøpsprosessen online: Reduser avstanden mellom kunden og produktene
07 februar 2022De fleste selgere som har vært med en stund, kjenner til teorien om «den brennende fyrstikken». Dette er en teori som går ut på at en kunde egentlig har bestemt seg for å kjøpe noe eller ikke på den tiden det tar fra du tenner en fyrstikk til du brenner deg på fingrene. -
Ideo Force har fått status som Google Premium Partner
04 februar 2022Nå er vi stolte! Ideo Force har fått status som Google Premium Partner, og var blant de 3% beste markedsføringsbyråene i Polen.