Blogg

  • Få fart på kjøpsprosessen online: Reduser avstanden mellom kunden og produktene

    07 februar 2022
    De fleste selgere som har vært med en stund, kjenner til teorien om «den brennende fyrstikken». Dette er en teori som går ut på at en kunde egentlig har bestemt seg for å kjøpe noe eller ikke på den tiden det tar fra du tenner en fyrstikk til du brenner deg på fingrene.
  • Ideo Force har fått status som Google Premium Partner

    04 februar 2022
    Nå er vi stolte! Ideo Force har fått status som Google Premium Partner, og var blant de 3% beste markedsføringsbyråene i Polen.
  • Bruk av utvidet virkelighet (AR) i e-handel

    03 februar 2022
    Utvidet virkelighet, eller Augmented Reality (AR) er kombinasjonen av en ekte og en virtuell verden. I Norge ble AR kjent og spredd for alvor sommeren 2016, da farsotten Pokemon Go traff oss. Nå har kraftige AR-løsninger for alvor truffet netthandelen, og brukes stadig mer i markedsføring innenfor nesten alle bransjer.
  • B2B-plattformer kan øke salget

    28 januar 2022
    Driver du med B2B, er det ikke likegyldig hvilken plattform du velger. Nye, dedikerte B2B-plattformer kan gjøre nettbutikken din raskere, og gi flere salg.
  • Nativ eller hybrid applikasjon?

    21 januar 2022
    Netthandel på telefon har eksplodert, og dermed må du foreta noen valg for å henge med: Skal appene dine utvikles separat for hver plattform, eller skal du lage én app som fungerer på begge?
  • Produktkonfigurator i nettbutikk: Slik lokker du inn kundene

    18 januar 2022
    E-handelen begynner å bli voksen, og stadig nye hjelpemidler dukker opp for å gjøre interesserte besøkende om til profitable kunder. Fint, ikke sant? Vel, ikke alltid. For alle andre vet også dette, og det unike blir raskt en standard, og ikke så interessant lenger. Det blir det alle forventer seg. Men med de rette verktøyene kan du ligge et hakk foran konkurrentene. Ett slikt verktøy er en produktkonfigurator.
  • Nettsted eller nett-app – hva skal du velge?

    13 januar 2022
    Ved første øyekast kan det være vrient å se forskjellen mellom en nettapplikasjon og et nettsted, siden de viktigste forskjellene er funksjonaliteten. Og nettopp dette er med på å avgjøre hva som passer best for deg.
  • Få fart på nettbutikken med automatisering

    10 januar 2022
    Automatisering av netthandel omfatter flere virkemidler for å optimere antall salg og styringsprosessene. Det gir en strømlinjeformet butikkdrift, og reduserer handletiden for kunden. Her tar vi for oss de viktigste automatiseringene innen områdene bestilling, markedsføring og kundeservice.
  • Egen nettbutikk eller markedsplass? Slik velger du riktig

    03 januar 2022
    Nettbutikker er det desidert raskest voksende segmentet innen detaljhandel. Men selv om de fleste nå selger varer og tjenester på nett, vil noen løsninger fungere bedre enn andre, og være mer effektive for nettopp din situasjon.
  • Tilbakeblikk: Trender innen e-handel i 2021

    20 desember 2021
    Fjoråret var travelt for mange nettbutikker. Pandemien og nye teknologier førte til flere kunder og stappfulle virtuelle handlevogner. Samtidig har både frakt, bestillingsmetoder og produktpromotering blitt mer strømlinjeformet i løpet av året. Her er en rask oppsummering.