Zirq Solutions (Tønsberg)
Zirq Solutions er et av de mest moderne skandinaviske anleggene som har spesialisert seg på resirkulering. Bedriften gjenvinner blant annet brukte kabler og metaller, både i Norge og utlandet. Moderne utstyr sikrer at gjenvinningsgraden blir høy og utslippene lavest mulig. Anlegget etterkommer alle krav når det gjelder miljøvennlig drift.
Oppgaver og målsetninger
For denne kunden forberedte vi en portal hvor man kan hente ut statistikk om avfallet som er behandlet av bedriften. Nettstedet fungerer som et fremre lag for tjenesten, og ble utviklet ved å bruke WordPress CMS. Det bakre laget er en applikasjon som er basert på vårt proprietære system, Edito 4.0.
For denne kunden lagde vi et informativt nettsted om resirkulering av avfall. Brukere kan få flere typer informasjon, blant annet dette:
- En prosent-indikator for resirkulering i en valgt periode
- Den totale mengden av prosesserte materialer i en valgt periode
- Mengden av prosessert materiale delt opp i ulike materialer
- Andelen av hver kundes prosesserte materialer innen de ulike grupperingene. I tillegg kan nettstedet generere en rapport i form av en datatabell og en valgt grafisk presentasjon for datasettene, samt flere filtre. Det er også mulig å lage en rapport i formatene PDF eller xlsx. Nettstedet ble lagd i samarbeid med et eksternt byrå som var ansvarlig for den grafiske designen.
Prosjektet ble gjennomført i samarbeid med reklamebyrået Saturn Kommunikasjon AS. Saturn sto for forretningsrådgivning, frontdesign og kundekontakt. Lars Vetterstad, daglig leder, uttaler:
«Vi er svært imponerte over fleksibiliteten og kapasiteten til Edito-systemet, gitt kompleksiteten i kundens virksomhet. Ideo har deltatt på workshops med kunden og levert rådgivning for å kartlegge interne prosesser og produksjonsflyt som grunnlag for å utvikle et skreddersydd rapporteringssystem for bedriften. Leveransen ble høyt verdsatt av Zirq Solutions og resulterte i betydelige effektiviseringsgevinster for selskapet. Vi har også en vedlikeholdsavtale som inkluderer helpdesk for kunden, og alt fungerer svært smidig.»
De største fordelene for kunden
- Tilgang til detaljerte statistikker
- Mulighet for rask generering av rapporter
- En kilde til informasjon om bedriftens kunder