Hensikten med prisen Årets Velgjører var å fremme sosialt engasjement hos bedrifter, og konkurransen har nå blitt arrangert i 20 år i Polen. I år var Ideo Agency (Ideo Sp. z o.o.) nominert i kategorien «Strategi for sosialt engasjement».

I løpet av disse 20 årene har nesten 1700 bedrifter blitt nominert til Årets Velgjører. Den 29. mai ble jubileumsutgaven av konkurransen arrangert. I løpet av festlighetene ble historien til prosjektet og ideen presentert sammen med en oppsummering over hva som har blitt oppnådd i løpet av disse årene.

– Organisasjonene som har deltatt i konkurransen Årets Velgjører har på mange måter definert hva samfunnsengasjement og bedriftenes sosiale ansvar innebærer. Vi er glade for at alle de nominerte innser hvor viktig denne oppgaven er, sier Agnieszka Nalewajko fra bedriften EY, som er dommer i programmet.

 

Ideo har siden etableringen satset på å engasjere seg i samfunnet.

De startet med åpenbare ting som lovligheten av programvare og ansettelsesforhold, og fortsatte med aktiviteter som ikke bare støtter opp om det lokale samfunnet. Her kan vi nevne satsing innen utdannelse, videreutvikling av de ansattes ferdigheter og direkte velferdstiltak.

Prisen deles ut til bedrifter som engasjerer seg sosialt og støtter ikke-statlige organisasjoner. Den er den største konkurransen i sitt slag i Polen. Prisen skal fremme sosialt ansvarlig gründervirksomhet, samt inspirere andre bedrifter til å drive miljøvennlig.

– Jeg er svært glad for at vi ble nominert til denne prisen. Sosialt ansvar og høy arbeidsetikk er ekstremt viktig for de norske kundene våre, så vi er stolte over å bli anerkjente som gode forretningsfolk i lokalsamfunnet vårt, sier direktør Piotr Biernacki i Ideo Solutions Norway.