Prosedyrer for prosjektstyring hos Ideo Solutions AS: Kundefokusert tilnærming

I en verden av teknologi, hvor effektiv prosjektledelse krever presisjon og klare retningslinjer.

Lukasz Kobylski har jobbet hos Ideo Solutions AS i fem år, og jobbet mye med det norske markedet. Som prosjektleder koordinerer Lukasz prosessene og ressursene som sørger for levering av vellykkede prosjekter og materiellmodeller til rett tid, når vi tar ansvaret for ressursbruken og prosjektstyringen.

 

Prosjektledelsesprosedyre 1_20240911080215.jpg [126.25 KB]

 

Han er svært opptatt av å ha åpenhet, transparens og samarbeid hele veien. Her kan du lese hvordan han beskriver rutinene som Ideo Solutions følger når de leder teknologiprosjekter sammen med kundene:

 

Kundegjennomgang: Å forstå behovene dine


Reisen vår begynner med en kundebriefing. Vanligvis møtes vi til en videosamtale. Men noen ganger bruker vi bare e-post, emnepunkter, tegninger eller andre formater. Målet her er å kommunisere ideene raskt uten å gjøre tingene unødvendig kompliserte – vi kjenner markedet, og vet hvordan sluttbrukerne dine oppfører seg. Å gjennomføre pilotprosjekter av ulik størrelse har vært en fin metode for å bygge opp tillit og troverdighet helt fra starten.

 


Jeg ser fram til å samarbeide med deg! Kontakt oss!


 

Behovsanalyse og beregninger

Når vi har definert målene, begynner teamet vårt å analysere prosjektet. Dette tar vanligvis omkring tre til fem dager. Ved analysen undersøker vi hvilke teknologier som er best egnet for oppgaven, foreslår viktige elementer som må være med, og muligheter som kan være greie å ha. Ved slutten av denne analysen lager vi et detaljert estimat som skisserer de viktigste egenskapene og viser hvilke komponenter som vil medføre størst kostnader. Åpenhet er viktig på dette stadiet.

 

Gjennomgang og presentasjon av estimater

Etter at estimatene er ferdige, organiserer vi et avklaringsmøte for å sikre at vi har forstått alt riktig. I løpet av dette møtet presenterer vi estimatene våre, og tar opp eventuelle bekymringer. Hvis prosjektet innebærer å lage noe helt nytt, anbefaler vi vanligvis en tilnærming med forbruk av tid og materialer. Men hvis prosjektet består av enklere oppgraderingsprosjekter med klare krav, kan vi jobbe ut fra en fast pris. Det er også her vi legger fram en arbeidsplan, slik at du vet nøyaktig hva som kommer til å skje fremover.

 




Som Lukasz Kobylski, Key Acccount Manager hos Ideo Solutions AS, påpeker:
 «Vi mener at vellykkede teknologiprosjekter krever nært samarbeid, åpenhet og en godt strukturert prosess fra start til slutt. Hos Ideo Solutions kombinerer vi ulike forretningskulturer, og vår prosjektstyringsprosedyre er designet for å gi klarhet i alle faser, noe som gir kundene trygghet og en følelse av kontroll gjennom hele prosjektet.»
Łukasz_Kobylski.png [54.87 KB]

 

Grønt lys for prosjektet og ombordstigning

Når du er fornøyd og gir oss grønt lys, starter vi med ombordstigningsprosessen. Denne varer gjerne én til to uker, og består av at vi tilpasser alle teamene og setter opp klare kommunikasjonskanaler mellom din og vår side.

 

Smidig system for oppgavestyring

For at alt skal gjennomføres uten humper i veien, bruker vi et system for oppgavestyring. Dette lar oss spore oppgaver, og gir deg som kunde full åpenhet. Du kan registrere, godkjenne og kommentere oppgaver mens de skjer, og være trygg på at teamene er samkjørte hele tiden.

 

Ukentlige statusmøter

En av de viktigste rutinene er de ukentlige statusmøtene. Møtene sikrer at vi er på rett spor, og lar oss ta opp eventuelle problemer på et tidlig stadium. Dermed kan vi justere prosjektet etter behov, og holde alle på rett kurs.

 

 

Varsel om større avvik

Dersom det skjer vesentlige avvik fra det opprinnelige estimatet – enten det dreier seg om faktorer hos en tredjepart, nye ideer eller uventede problemer – sender vi et endringsvarsel. Vanligvis sender vi ut dette når det er en 20% mulighet for avvik. Dette gjør begge teamene klar over endringer før de påvirker tidslinjen eller budsjettet.

 

Fakturering ved godkjennelse


Vi er tilhengere av å fakturere først når arbeidet har blitt godkjent av deg som kunde. Dette sikrer at du er fornøyd med alt før det foretas noen betaling.

 

Målet vårt hos Ideo Solutions AS er å gjøre alt samarbeid sømløst og vellykket. Jeg oppfordrer deg til å prøve oss, og se med egne øyne hvordan vår strukturerte og fleksible tilnærming kan realisere prosjektene dine.

 

 

prosjektledelse IT

Ideo Solutions AS

samarbeid med kunden

behovsanalyse

kostnadsestimering

teknologi

IT-prosjekter

smidig prosjektledelse

agile metoder

åpenhet i prosjekter