Ideo fikk besøk av Godt Sagt og Kampanje

Når man leverer et bredt spekter av datatjenester til kvalitetsbevisste kunder, er det viktig at kontakten med kundene også er så bred som mulig. Derfor ble representanter fra bedriftene Godt Sagt og Kampanje invitert til Ideos hovedkvarter i Polen.
godt-sagt-kampanje-ideo-polen.jpg [227.33 KB]

Godt Sagt AS er resultatet av en sammenslåing av Godt Sagt Communication, Catapult Communication og Siteman. Dette var bedrifter som hver for seg satt på omfattende kunnskaper innen hvert sitt felt, og i dag tilbyr de totalløsninger innen strategibygging, interaktiv design, digitale løsninger og digital kommunikasjon generelt. De har valgt Ideo Solutions AS som leverandør av programmeringstjenester og utvikling av nye tjenester. Derfor er det viktig å ha en bredest mulig utveksling av kunnskap og erfaringer mellom teamene i Norge og Polen, slik at vi sammen kan utvikle de beste forretningsstrategiene.

Besøket til Godt Sagt var en del av denne stategien, og ga også muligheter for et videre samarbeid på andre og nye fronter. Representantene for Godt Sagt AS fikk også et nyttig innblikk i hvordan Ideos store team fungerer i praksis.

– Utveksling av erfaringer og kunnskap er svært viktig når det gjelder så spesialiserte fagfelt som de Godt Sagt og Ideo jobber med. Det gjør det mulig å analysere pågående prosjekter utfra et bredere perspektiv, og dermed finne enda bedre løsninger, sier direktør Piotr Biernacki i Ideo Solutions AS.

I april fikk vi også – etter mange års samarbeid – besøk av representanter fra Kampanje (Nina Gade Tenvik og Knut Kristian Hauger). Formålet med besøket var å se nøyere på dagens samarbeid, samt å gjennomgå fremtidige løsninger for utviklingen av nettstedet til Kampanje. Men like viktig var det nok å få presentert hvordan Ideo fungerer i praksis, og hvilke muligheter kundene kan utnytte.

– For å få til et godt og fruktbart samarbeid, er direkte og persolig kontakt mye viktigere enn mange tror, mener Piotr Biernacki. – Dette er lett å glemme i en verden hvor mesteparten av kommunikasjonen foregår via korte telefonsamtaler og raske e-poster. Alt dette er vel og bra, men ekte, analoge relasjoner kan tilføre ekstra dimensjoner i et samarbeid, og gjøre det mulig å finne løsninger som vi ellers kanskje ikke ville sett.