Hva bør overveies når man velger en nettside for et selskap?
Det er mange byråer og programvarehus som utvikler nettsider for selskaper. Men før du bestemmer deg for en samarbeidspartner, bør du vurdere noen få og viktige temaer.
Hvordan velge leverandør?
Det finnes mange metoder for å finne et riktig byrå som tilbyr tjenester for implementering av nettsider. Den enkleste er rett og slett Google. En riktig angitt setning, som for eksempel en nettside for et selskap, vil generere tusenvis av resultater som du deretter må filtrere og analysere nøye. Men hvordan vet du hvilket byrå som vil være perfekt for å designe og implementere en nettside? Det ønsker vi å utrede her.
Vi kommer tilbake til metodene for å søke etter byråer og programvarehus. Mange selskaper oppretter egne profiler og markedsfører sine tjenester på spesielle nettsider dedikert til spesialister i bransjen, for eksempel www.clutch.co, www.crunchbase.com, eller til og med www.linkedIn.com. Ofte er de utstyrt med en avansert søkemotor som kan presentere en liste over foreslåtte selskaper i henhold til kriteriene du oppgir.
Hva bør du ta hensyn til når du bestemmer deg for å utvikl en nettside?
Når du velger et byrå, kan det være lurt å se på noen få faktorer som vil være viktige under implementeringen og hele samarbeidet. Det er blant annet:
- Langsiktig samarbeidImplementeringen aven ny nettside er like viktig som det etterfølgende vedlikeholdet og utviklingen. Det er derfor verdt å analysere hele tilbudets omfang, og sjekke om selskapet har flere alternativer, som for eksempel hosting eller integrering.
- Teknologi -moderne, produktive og effektive – Kan byrået tilby dette? Sjekk også hvilket CMS-system nettsiden din vil bli utviklet på - om panelet er enkelt og intuitivt og om selve plattformen gir mulighet for videre utvikling av prosjektet.
- Portefølje -gjennomgå prosjekter som de har utført tidligere, og finn ut hvilke kunder (store, små, hvilken bransje) som har brukt selskapet til prosjekter tidligere.
- Støtte -et ekstremt viktig tema som inkluderer opplæring etter implementering og teknisk nødstøtte. Husk å spørre byrået du ønsker å jobbe med om dette.
- Samarbeidets natur -samarbeidsforløpet har stor innvirkning på prosjektets suksess. Funksjonene som er verdt å analysere er: fleksibilitet, kommunikasjon og punktlighet. Sjekk hvem du skal jobbe med hver dag.
Også en annen viktig sak er verd å nevne- hvor mye koster en nettside? Det er ikke noe klart svar på dette spørsmålet, fordi prisen avhenger av prosjektets størrelse og utvikling, samt valg av teknologi. Å lage tilpassede og omfattende nettsider eller nettbutikker med ulike funksjoner vil alltid kreve større økonomiske utgifter. Svært ofte vil prisen på slike tjenester vurderes individuelt.
Hvilket CMS skal du velge for bedriften din?
Grunnlaget for at en nettside eller nettbutikk skal opprettes må være solid. Det er mange innholdsstyringssystemer på markedet, den såkalte CMS (Content Management System) og e-handelsplattformer som muliggjør enkel nettstedsadministrasjon og støtter utviklingen dens. Her er de mest anbefalte:
- WordPress -er et enkelt, intuitivt og effektivt CMS. Takket være databasens store ytvalg av moduler, mønstrer og plugins, kan du enkelt lage en enkel blogg, nettside, nettbutikk eller enda mer avanserte webapplikasjoner. Den høye graden av optimalisering og tilpasning til søkemotorens behov, gjør det lettere å plassere sider. Hyppigeoppdateringer styrker sikkerheten og tillater oppretting av moderne prosjekter.
- Woocommerce -er et åpen kildekode-plugin for WordPress som lar deg lage små og mellomstore nettbutikker. Det er enkel og intuitiv betjening og posisjoneringsstøtte, og muligheten til å koble til dedikerte WooCommerce-plugins er noen av fordelene med denne løsningen.
- Magento- e-handelsplattform for mellomstore og store bedrifter. Takket være plattformens mange avanserte og dedikerte funksjoner kan du opprette en omfattende nettbutikk, integrert med mange eksterne systemer og verktøy, for eksempel PimCore.