PIM – effektiv måte å administrere omfattende produktdatabase
Siden e-handelsbransjen vokser så raskt, har forbrukerne blitt vant til netthandel og ønsker ikke å slutte å gjøre det på denne måten.
Disse menneskene er også stadig mer krevende når det kommer til nettbutikker – de forventer positive digitale opplevelser og informasjon av høy kvalitet.
For noen år siden administrerte bedrifter data basert på tabellstrukturer; Økningen i antall produkter, datakilder og salgskanaler viste imidlertid at denne metoden også genererer mange problemer og utfordringer. For å eliminere dem har det vært nødvendig å bruke et system for produktdatahåndtering – PIM (Product Information Management).
Som svar på utfordringene fra markedet, bestemte vi oss for å utarbeide en guidebok om "Hvordan implementere PIM." Det er et kompendium av kunnskap som beskriver hvordan man forbereder organisasjonen steg-for-steg til å implementere dette verktøyet på riktig måte – både når det gjelder innhold og teknologi.
Product Information Management er et verktøy utviklet for å lagre produktdata. Det forenkler og effektiviserer innhenting og behandling av informasjon, utformer attraktive produktkort, distribuerer data til alle salgskanaler til et gitt selskap og administrerer hele tilbudet. Dette opprettholder datakonsistens innenfor alle salgskanaler.
PIM er designet for store og mellomstore bedrifter preget av et bredt produktspekter og omnikanal.
Hva skal du lære av vår guidebok?
- Hvordan svarer PIM behovene til e-handelsbransjen?
- Hva er forretningsfordelene ved å implementere et PIM-system?
- Hvordan organiserer PIM markedsføringsdelen av nettplattformen?
- Hvordan forbedrer PIM arbeidet til produsenter og distributører?
- Pre-implementeringsanalyse – hvordan forberede organisasjonen for implementering av PIM?
- Hvordan implementere PIM effektivt i din bedrift – steg-for-steg
- PIM-verktøy – hvilke, blant de mest populære systemene, passer best til dine behov?