Internett-teknologier i tjeneste for Verdens ungdomsdag

WYD er en tøff begivenhet, ikke bare logistisk, men også teknisk. Arrangementet ble støttet av følgende applikasjoner laget av ideo: MPK mobil timeplan, Pope2016.com portal og DEON.pl portal.

**automatisk oversatt tekst**

WYD er ikke bare et møte for pilegrimer med paven eller flere hellige messer og felles bønner. Det er også tusenvis av mennesker som er involvert i organiseringen av arrangementet, samt løpende støtte og bistand. En av de mest synlige støttegruppene for pilegrimer er de frivillige - rundt 25 tusen mennesker fra 67 land. De hjalp 3 millioner mennesker som f.eks. ønsket å nå til rett sted, et sted de aldri hadde vært før.

For å effektivt transportere et så stort antall reisende, lanserte Municipal Transport Company S.A. i Krakow 935 ekstra trikketurer og 953 bussturer. MPK bestemte seg også for å endre applikasjonen deres som lar brukere sjekke rutetider på mobile enheter (rozklady.mpk.krakow.pl) og tilpassede servere som var ansvarlige for å håndtere slik trafikk. Som et resultat informerte applikasjonen pilegrimer effektivt om planlagte turer til tross for mer enn 7 000 000 sidevisninger per dag (omtrent 48 millioner i løpet av uken).

Informasjon om arrangementet ble også levert av journalister og det polske pressebyrået i samarbeid med det katolske informasjonsbyrået. De utarbeidet en dedikert plattform for å kommunisere med journalister fra hele verden. I løpet av uken ble det publisert over 3 000 forskjellige typer innhold, sammen med mer enn 50 tusen bilder og videoer. Over 6 000 mennesker brukte ressursene til nettstedet www.pope2016.com som rapporterte om den bemerkelsesverdige hendelsen for hele verden. På den tiden nådde utarbeidet materiale alle som så på TV, surfet på nettsider eller leste en dagsavis i landet sitt.

Lidia Sobańska PAP-president sier at "nettstedets hovedoppgave var å gi objektiv og omfattende informasjon relatert til besøket til pave Frans i Polen for verdens ungdomsdager. Fra et tidsperspektiv kan vi si at portalen effektivt oppfylte sin hensikt. Publikasjoner som ble utarbeidet av utenlandske medier på grunnlag av materialer levert av oss, nådde hvert hjørne av verden. Forrige ukes hendelser, med vår lille hjelp, ble en viktig faktor som bidro til den positive oppfatningen av Polen av utenlandske medier og deres publikum.

I Polen var det også en enorm interesse for arrangementet på Internett. Hovedsakelig alle større portaler drev en seksjon viet Verdens ungdomsdag bare for å fange oppmerksomheten til det enorme antallet Internett-brukere. Den største katolske portalen - DEON.pl, registrerte også en betydelig vekst av interesse som resulterte i en firedobling i antall brukere. På topptider passerte antall sidevisninger en halv million per dag.

Piotr Żyłka DEON.pl sjefredaktør alt materialet, som viste den fantastiske atmosfæren som ble skapt i Krakow under WYD, fikk stor popularitet. Vi har også sett en enorm økning i interessen for pavens uttalelser. De siste dagene begynte folk å opptre mer entusiastisk på samme måte som de opptrådte i begynnelsen av pavens pontifisering på polsk internett. Brukernes aktivitet av våre profiler i sosiale medier indikerer at det definitivt er en økning i antall likes, delinger og positive kommentarer angående Francis' uttalelser."

I følge dataene samlet inn av Brand24 viser resultatene betydelig aktivitet blant pilegrimer. De publiserte innhold i sosiale medier som nådde over 460 millioner mennesker. Nesten 6,5 millioner Internett-brukere reagerte positivt på innholdet ved å gi kommentarer, delinger eller likes.

En så stor begivenhet har dannet et positivt bilde av Polen med konkrete fordeler. Mange unge mennesker innrømmet at de ville elske å besøke Polen igjen. Videre kan informasjon som ble publisert av pilegrimer og media påvirke andre til å tenke på landet vårt som et interessant og vennlig besøkssted.

Ideo Interactive Agency var ansvarlig for utformingen og implementeringen av MPK mobil timeplan, Pope2016.com-portalen og DEON.pl-portalen. Innholdet på disse plattformene ble justert for personer som bruker mobile enheter. Selskapet implementerte arbeid knyttet til serverkonfigurasjon og -administrasjon som støttet en smidig funksjon av MPK- og DEON.pl-portaltjenestene.


Komentarze ({{ all_count }})